USPJEŠAN ZAVRŠETAK PROJEKTA MEDIJSKA I INFORMACIJSKA PISMENOST U FUNKCIJI RAZVOJA KRITIČKOG MIŠLJENJA I ZAGOVARANJA MLADIH

Intenzivan i predan rad na realizaciji brojnih aktivnosti u okviru projekta Medijska i informacijska pismenost u funkciji razvoja kritičkog mišljenja i zagovaranja mladih, krunisan je održavanjem završne konferencije 17. januara 2020. na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu. Ovaj projekat je dio programa Dijalog za budućnost, kojeg implementiraju UN agencije u BiH  – UNESCO, UNICEF i UNDP u partnerstvu sa Predsjedništvom BiH.

Foto: FPN UNSA

Osim Fakulteta političkih nauka UNSA, u realizaciji aktivnosti učestvovala su još 3 javna univerziteta iz Bosne i Hercegovine – Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Univerzitet u Banjoj Luci i Sveučilište u Mostaru.

Saldo aktivnosti: održano 16 radionica za različite ciljne grupe (studente, nastavnike i bibliotekare osnovnih i srednjih škola, novinare), u 4 grada sa oko 200 učesnika.

Teme radionica su bile različite, ali su se sve uklapale u širu temu – medijska i informacijska pismenost i kritičko mišljenje. Nastavnici i bibliotekari osnovnih i srednjih škola učestvovali su na radionicama o interkulturalnom dijalogu i prevenciji nasilnog ekstremizma. Studenti su učestvovali na radionicama o javnom zagovaranju i kritičkom mišljenju u kontekstu medijske i informacijske pismenosti, a novinari i urednici na radionicama o njihovoj ulozi u promociji medijske i informacijske pismenosti u bosanskohercegovačkom društvu.

U završnoj fazi projekta realizirane su 4 kampanje javnog zagovaranja, koje su kreirali studenti učesnici radionica u Sarajevu, Istočnom Sarajevu, Banjaluci i Mostaru, te je kreiran i blog na kojem su objavljeni radovi studenata – također iz 4 spomenuta grada.

Osim radionica, vrijedni tim od oko 50 stručnjaka proveo je 2 značajna istraživanja – samoprocjena kompetencija nastavnika i bibliotekara osnovnih i srednjih škola u BiH iz oblasti medijske i informacijske pismenosti, te u Kantonu Sarajevo pilot istraživanje među roditeljima o navikama, odnosno kompetencijama djece u ovoj oblasti.

Rezultati istraživanja će u predstojećem periodu biti objavljeni, a ova istraživanja su zapravo nastavak prošlogodišnjeg pionirskog istraživanja o samoprocjeni kompetencija nastavnika i bibliotekara osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo, čiji su rezultati objavljeni u posljednjem broju časopisa Sarajevo Social Science Review.

Izvještaj ili tematski prilog sa završne konferencije objavljen je u nekoliko medija:  FENA, TVSA, BH radio 1, StartBiH, Federalna.ba, HEMA TV, Udar.net, Bljesak.info, BGS – portal Biblioteka Sarajeva

FENA

 

Start BiH

 

Federalna.ba

 

Ovaj projekat je nastavak trogodišnjih napora Fakulteta političkih nauka, odnosno projektnog tima, da kroz akademski, naučnoistraživački i pedagoški interdisciplinarni pristup razvija strateški okvir uključivanja medijske i informacijske pismenosti u formalno i neformalno obrazovanje, zasnovano na principima izvodljivosti i održivosti. Detaljnije o svim aktivnostima realiziranim u protekle tri godine možete pronaći na: http://bit.ly/2RrfVX0

Neprocjenjiv značaj realiziranih aktivnosti ogleda se u činjenici da je kreirana mreža ključnih aktera i stručnog kadra, te metode i materijali koji će pomoći u prevladavanju izazova digitalne transformacije društva.