U periodu 03. – 08. juni 2024. godine na Fakultetu političkih nauka održan je drugi seminar u okviru projekta ‘Promoting Social Inclusion of Children and Young People’ koji su uz finansijsku podrška DAAD, realizirale prof. dr. Sanela Bašić (UNSA, Fakultet političkih nauka) i prof. dr. Christine Rehklau (University of Applied Sciences Erfurt).
Budući da je promocija socijalnog uključivanja djece i mladih ključna za izgradnju inkluzivnog društva koje omogućava svima da ravnopravno sudjeluju u društvenom životu, učesnicima/ama je kroz niz predavanja, radionica i studijskih posjeta predstavljeno društveno ozračje i izazovi socijalnog uključivanja u bh kontekstu. Prvoga dana seminara, kroz dva predavanja prof. dr. Sanele Bašić studenti/ice su imali/e priliku upoznati se sa ključnim društvenim odrednicama bosansko-hercegovačkog postratnog i tranzicijskog kontekstu, te uroniti dublje u fenomenologiju socijalne isključenosti u BiH i razgovarati o mehanizmima i procesima socijalnog isključivanja djece i mladih, te o tome kako I na koji način politike, programi i prakse socijalnog rada podržavaju integraciju i osnaživanje, te promoviraju socijalno uključivanje djece i mladih koje je ključno za izgradnju inkluzivnog društva koje omogućava svima da ravnopravno sudjeluju u u različitim oblastima društvenog života. Ovo pitanje produbljeno je radionicom Media, Social Work and Proactive Engagement of Young People” koju su priremile i vodile doc. dr. Lamija Silajdžić i doc. dr. Anida Dudić – Sijamija, u okviru koje je predstavljen i projekat Youth4Inclusion u čijoj implementaciji docentice Silajdžić i Dudić – Sijamija aktivno sudjeluju kao primjer dobre prakse u radu sa mladima koji ima koji ima za cilj promovirati konstruktivne narative i suprotstaviti se govoru mržnje i patrijarhalnim rodnim normama s ciljem poboljšanja dijaloga, međusobnog razumijevanje i rodna ravnopravnost.
Radni sadržaji obogaćeni su razgovorom sa nagrađivanom bih novinarkom Dženanom Halimović (Radio Slobodna Europa) o stanju medija i medijskih sloboda u BiH, te značaju i doprinosu akuratnog i nepristrasnog medijskog izvještavanja za razvoj društvenog povjerenja, rekonsilijaciju i demokratizaciju podijeljenog društva.
Obzirom da je nejednakost u obrazovanju jedan od ključnih pokretačem socijalne isključenosti djece i mladih, studijska posjeta Nansen Dialoge Centru Mostar imala je za cilj upoznati studente/ice se sa inovativnim pristupima obrazovanju u pluralnim zajednicama. Projekt – menadžer Vernes Voloder predstavio je studentima/icama modelom integriranog/inkluzivnog obrazovanja (Nansen Model of Education) koji ova orgnaizacija razvoja i sprovodi u hercegovačkoj regiji, u zajednicama u kojima egzistira model “dvije škole pod jednim krovom”, najvidljiviji simbol segregiranog školskog sustava u Bosni i Hercegovini. Studenti/ice su imali/e priliku diskutirati o izazovima i učincima na razvoja međuetničkog povjerenja i socijalne kohezije, te drugim projektima koji imaju za cilj izgradnju tolerantnih, kohezivnih zajednica.
Znanstveno – teorijske perspektive i praktično iskustvo upotpunili smo relevatnim kulturnim sadržajima. Studijskim posjetama Historijskom muzeju i Muzeju ratnog djetinjstva pružili smo širi okvir za punije razumijevanje složene dinamike bosansko-hercegovačke sadašnjosti.
Uz to, u svrhu pripreme radio -podcasta na izabrane teme studenti/ice su u miješanim radnim grupama obavili intervjue u sljedećim organizacijama: Udruženje za prevenciju ovisnosti “Narko Ne”, Nadbiskupski centar za pastoral mladih “Ivan Pavao II”, Centar za razvoja aktivizma mladih “CROA”, SOS Kuća za mlade, te OŠ “Behaudin Selmanović”, obradili snimljene materijale te pripremili za finalnu obradu i radio – emitovanje.
Ovim putem koristimo priliku da se zahvalimo svim uključenim partnerskim organizacijama na podršci i nemjerljivom doprinosu uspješnoj realizaciji ovog seminara.
Naročitu zahvalnost iskazujemo entuzijastičnoj grupi studenata/ica Odsjeka za socijalni rad Fakulteta političkih nauka UNSA i Univerziteta primijenjih znanosti Erfurt na tome što su sa izrazitim stupnjem posvećenosti prigrlili/e ovu dodatnu priliku za sticanje novih znanja, vještina i iskustva. U pisanim evaluacijama polaznici/e su istakle brojne benefite ove akademske razmjene u domenu profesionalnog razvoja, praktičnih znanja, izgradnje samopouzdanja i interkulturalne razmjene, što se može uzeti kao indikacija da su implementirani seminari omogućili polaznicima/icama da bolje razumiju europske trendove i unaprijede svoje kompetencije u oblasti promocije socijalnog uključivanja djece i mladih, te da je ova interkulturna razmjena obogatila njihova iskustva, proširila kognitivne horizonte i dodatno inspirisala na učešće u sličnim projektima u budućnosti.
Zahvaljujemo se projektnim ko – koordinatoricama prof. dr. Sanela Bašić i prof. dr. Christine Rehklau koje su inicirale i vodile ovaj proces inter-kulturološkog učenja, te Deutscher Akademischer Austtauschdienst (DAAD) na finansijskoj podršci.